Monday, March 05, 2007

Puak Allah Wujud Tanpa Bertempat Mencuba Nasib Lagi di UIAM

Puak Allah Wujud Tanpa Bertempat kembali lagi dengan tujuan merosakkan aqidah siswa UIAM, setelah mereka pernah berdialog dan berdebat bersama siswa UIAM di Masjid UIAM dua tahun yang lalu. Kali ini mereka berjaya mendapatkan auditorium UIAM, dan turut disertai oleh al-Fadhil Ustaz Uthman El-Muhammady, Timbalan Mufti Pahang, Zamihan al-Ghariy dari JAKIM dan Ustaz Mahfuz (walaupun Zamihan dan Mahfuz tidak dapat hadir). Butiran mengenai seminar tersebut:

Seminar Sehari Dan Forum Pembangunan Aqidah Islamiah Sebenar Adalah Satu Cabaran di Era Globalisasi
Tarikh: 3 Mac 2007-03-05
Tempat: Main Auditorium, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia
Masa: 9:30 pagi- 11.30 malam
Bayaran: RM 5.00 (Pelajar) Percuma
RM 7 (Bukan Pelajar) Percuma

Maka berbondong-bondonglah pelajar dari luar UIAM dibawa untuk memenuhi ruang auditorium. Sebagai respons kepada Forum Tajdid yang diadakan di UIAM baru-baru ini, tidak hairan puak Allah Wujud Tanpa Bertempat ini kembali lagi untuk cuba mendapatkan tempat di hati siswa UIAM. Untuk laporan mengenai seminar tersebut, boleh baca laporan yang disediakan oleh pihak YAPIS yang hadir di seminar tersebut:
http://yapis.blogspot.com/2007/03/laporan-khasseminar-sehari-dan-forum.html

Syabas buat sahabat-sahabat siswa di UIAM yang tegar mempertahankan kemurnian aqidah Ahl al-Sunnah wa al-Jamaah dari anasir-anasir sesat ini. Semoga Allah memberkati usaha kalian.

No comments: