Monday, April 06, 2009

Dinner di Shoru, Kelana Jaya

Malam ini ada makan besar. Semua ahli keluarga terlibat. Oleh sebab ramai sangat, buat survey dulu nak makan apa. Majoriti nak makan western food. Kemudian baru decide nak makan kat mana. Keputusan yang dicapai ialah Restoran Cowboy di pinggir tasik di Taman Bandaran Kelana, berhampiran Stadium MBPJ di Kelana Jaya. Sampai di sana lebih kurang pukul 8 malam, nampaknya restoran berkenaan tidak lagi beroperasi. Memandangkan masing-masing sudah lapar, semua setuju untuk makan di Restoran Shoru, di sebelah bangunan MAS.

Char koay teow special - sedap. Memang sedap char koay teow kat sini, cuma kena hati-hati sikit berkenaan kualiti udang - kadang-kadang sudah hampir busuk.

Gerai Char Koay Teow Gurney di Restoran Shoru


Maryam: "Mana makanan saya tak sampai lagi, dah lama tunggu..." (sambil menepuk meja)
Aisar: "Eh, apa la kecoh-kecoh tepuk meja, sabar sekejap lagi sampai la."

Maryam: "Awak penyabar, saya tak..."

Maryam: "No - no take my picture, please... nak makan ni."

Aiman - sedang khusyuk merenung makanan

Parking tiada masalah sebab sebelah restoran ada kawasan lapang yang luas. Ada gerai cuci kereta lagi. Restoran Shoru adalah main anchor restaurant di sini, menyediakan makanan barat dan siam. Menurut ahli keluarga yang makan makanan barat, kualiti makanan sekadar boleh diterima. Manakala yang makan makanan siam pula memberi komen yang baik - memang sedap. Selain itu, ada banyak gerai kecil yang mengelilingi ruang makan, tapi hampir kesemuanya sudah tidak beroperasi kecuali Gerai Char Koay Teow Gurney dan gerai roti canai. Ada roti canai walaupun sudah malam. Cuma layanan sangat kurang baik, terutama pembuat roti canai. Apabila ingin menambah pesanan roti canai, pembuat roti canai akan menjawab dengan kasar, seolah-olah pesanan tambahan kita telah menambah bebannya untuk menebar lagi roti canai. Kemudian, ada sekali salah seorang bayi (baby) tertumpahkan air. Jadi bila diminta tisu, pembuat roti canai tadi akan ke belakang mengambil seberkas tisu dan mencampakkannya di meja roti canai. Jadi bersedialah anda untuk mengambil tisu itu dan mengelap meja sendiri.

1 comment:

Abu_Zubair said...

abg iwan...blog abg iwan dah jadi blog jalan2 cari makan hehehe