Sunday, December 14, 2008

Kijal oh Kijal

Sekitar 2:00 petang kami tiba di Seberang Takir untuk menziarahi kerabat di sana. Tidak lama kami di sana, sekadar melepas rindu dan berkongsi khabar sambil melawat yang uzur. Cuaca yang cerah memudahkan perjalanan kami di sepanjang jalan pantai Negeri Terengganu menuju Selatan. Lebih kurang jam 5:00 petang kami tiba di Awana Kijal, dan terus berehat melepaskan lelah. Makan malam sekadar tapau di Restoran Zara's yang terletak di luar hotel. Tidak banyak aktiviti di Kijal. Jalan-jalan ke perkampungan nelayan seperti Meraga Beris dan Pekan Kijal yang tenang, Mesra Mall yang anggun dan hebat dengan medan selera yang sangat selesa, pantai Kijal dan kolam mandi hotel yang membiru. Dua malam kami di sana. Servis dan layanan yang diterima dair staf hotel sangat memuaskan dan layak dipuji.

Pagi Ahad jam 10:30 pagi kami bergerak meninggalkan Kijal untuk pulang ke Kuala Lumpur. Dalam perjalanan sempat singgah sebentar di Hai Ping Kopitiam yang terkenal di Bandar Chukai, Kemaman untuk minum pagi. Tiba di Taman Tun Dr. Ismail sekitar 2:30 petang. Alhamdulillah.