Thursday, March 26, 2009

Tindik Telinga dan Kedai Alat Mainan

Petang. Keluar ke pusat bandar. Kali ini menuju ke deretan kedai emas di Jalan Pintu Pong, bertentangan dengan Kompleks Pasar Besar Siti Khadijah. Tindik telinga Maryam. RM 10 sahaja.

Maryam menangis terkejut apabila telinganya ditembak dengan subang

Kemudian, bawa Maryam ke kedai alat mainan di persimpangan Jalan Dato' Perdana-Jalan Tengku Maharani. Terdapat banyak pilihan alat mainan. Setiap kali pulang ke Kota Bharu memang penulis akan memborong barang permainan untuk anak-anak. Jika di Kuala Lumpur harganya RM 40, di sini boleh dapat dengan harga RM 10 sahaja. Ada satu lagi kedai alat permainan di Jalan Kebun Sultan, cuma kedai di Jalan Dato' Perdana lebih kecil. Tak perlu banyak berjalan dan mudah membuat pilihan kerana tidak rambang mata. Kedai di Jalan Kebun Sultan lebih besar dan lebih banyak pilihan. Terpulang kepada citarasa masing-masing. Jika mahu ke kedai yang besar dan banyak pilihan, lebih baik ke kedai di Jalan Kebun Sultan.

Antara alat permainan yang ada dijual di sini

Selesai membeli alat permainan untuk Maryam dan Aiman,
singgah pula di Kedai Zon Ria, membeli baju pula buat mereka. Murah.

Maryam dah pegang baju-baju yang hendak dibeli

*p/s: Tak sampai tiga hari, subang yang ditindik di telinga Maryam tercabut kedua-dua belah. Nampak gaya kena tunggu dia besar sedikit baru tindik semula.

No comments: