Thursday, February 05, 2009

Beli lauk tengahari di gerai Makcik Zaharah

MARYAM: Hari ini untuk makan tengahari, saya ikut mama dengan baba beli lauk dekat gerai Makcik Zaharah. Minggu lepas pun dah datang, hari ini datang lagi. Datang awal pun orang dah ramai. kalau lambat gerenti lauk habis.

Saya sedang posing depan gerai. Depan gerai ada titi kecil,
kat parit bawah tu ada banyak ikan. Geramnya saya tengok ikan-ikan tu berenang.

Saya dah pegang plastik, nak beli 'lee-ken' (chicken).

Kena beratur? Budak kecil macam saya pun kena beratur nak ambil lauk.

video
Baba ajak saya duduk tunggu kat meja pasal orang ramai sangat. Saya malu la sebab ada orang lelaki tua-tua kat meja bertentangan sedang panggil saya, ajak saya duduk dengan diorang.

video
Saya sedang memerhatikan orang ramai yang beli lauk di sini.

video
Tokwan ajak saya balik naik motosikal.
Saya takut sikit naik motosikal, jadi saya beritahu saya tak nak balik lagi.

video
Saya jual mahal kat orang lelaki tua-tua tadi, tu yang buat muka garang sikit.
Tak sabar nak balik makan 'lee-ken.'

No comments: