Wednesday, February 11, 2009

Sarapan di Medan Suri, Sungai Nibong

MARYAM: Tadi saya kelam kabut bersiap sebab nak ikut mama, baba dan maktok pergi sarapan dekat Medan Suri, Sungai Nibong. Ala, dekat dengan Masjid Jamek Sungai Nibong dan Terminal Bas Ekspress Sungai Nibong. Ramai orang cakap, roti canai sini best. Jadi kami datang nak cuba. Medan selera ni dah lama.

Mama makan nasi lemak. Lauk banyak. Nasi ok, cuma sambal saja tak syok.
Letak ayam, telur goreng dan ikan bilis, harganya RM 4.40.

Saya makan nuget ayam. Dua ketul saja. 40 sen satu.

video
Tengok saya makan nuget. Nak ke...?

Inilah roti canai yang orang sebut-sebut tu. Gerai Roti Canai Salam.
Roti canai orang Melayu yang buat, bukan mamak. Roti sedap, kuah pun ok.

Ini pula roti tampal. Menu hanya ada dua, roti canai kosong atau roti tampal. Roti jenis lain takde, mungkin sama ada perempuan yang masak itu tak tahu buat, atau mungkin sebab dia nak jimatkan masa memasak untuk pelanggan.

Saya masih lagi berusaha menghabiskan nuget saya.
Tak lama selepas ini garfu dan nuget terjatuh ke lantai. Tinggal satu nuget sahaja.

video
Saya sedang berusaha makan nuget.

Sebelum pulang, mama tapau nasi dalca sebungkus. Untuk makan tengahari. Balik singgah pekan Sungai Ara cari surat khabar.

No comments: