Wednesday, February 04, 2009

Mari ke Bukit Bendera

MARYAM: Hari ini kami pergi ke Bukit Bendera. Minggu lepas datang tak dapat naik sebab ramai sangat orang, musim cuti Tahun Baru Cina. Jadi hari ini kami sampai pukul 10:00 pagi, banyak parking dan stesen masih kosong. Tak perlu berebut naik keretapi.

MARYAM: Mula-mula saya duduk sebelah maktok. Boleh dapat view cantik. Muka saya semacam sikit sebab ada rasa gabra, tahun lepas naik waktu saya masih kecil, tak tahu apa-apa. Adik saya, Aiman asyik sangat tengok kipas-kipas kat siling koc.

AIMAN: Hai, nama saya Aiman. Hari ini saya naik keretapi Bukit Bendera. First time.

MARYAM: Bila keretapi dah bergerak, rasa takut pula. Jadi saya pun pindah duduk tengah.

MARYAM: Hahaha... adik saya dah mula rasa tak selesa, duduk dalam stroller.
Kesian dia tak dapat tengok luar.

AIMAN: Siapa pakcik yang berdiri sebelah saya ni? Tepi sikit, kat sini panas la...

MARYAM: Ini pemandangan kat bawah keretapi.

Keretapi Bukit Bendera 1

Keretapi Bukit Bendera 2

MARYAM: Saya sedang melihat keretapi yang selisih tadi.
Saya menuju ke atas, keretapi tadi menuju ke bawah bukit.

MARYAM: Sekali lagi saya melihat keretapi yang selisih.

Keretapi Bukit Bendera 3

MARYAM: Yea, berjaya! Akhirnya kami semua dah sampai ke puncak Bukit Bendera.

No comments: