Saturday, February 14, 2009

Padang Besar Part I

MARYAM: Selesai sarapan di Gurun, kami terus menghala ke arah Bukit Kayu Hitam. Boleh juga kalau keluar dari lebuhraya ikut Alor Setar. Jalan Alor Setar lebih dekat tapi banyak halangan sebab jalan biasa. Baik ikut Bukit Kayu Hitam. Sungguhpun jauh sedikit, tapi tak keluar dari lebuhraya.

Sebelum sampai Pekan Changlun, ada kedai Jo Cendol Pulut. Tapi kami tak singgah sebab hari Jumaat kebanyakan kedai di Kedah tutup, termasuk Jo Cendol Pulut. Selepas Pekan Changlun, kira-kira 10 kilometer sebelum Bukit Kayu Hitam, kami masuk ke Lebuhraya Changlun-Kuala Perlis. Terus saja sampai ke Persimpangan Arau. Singgah di ILP Kangar kira-kira 15 minit tunggu pakcik selesaikan urusan sijil tamat latihan. Lepas tu kami terus ke Padang Besar ikut Kangar. Ada dua jalan ke Padang Besar. Satu ikut Chuping. Kalau ikut Chuping, boleh tengok ladang tebu yang luas, tapi panas. Satu lagi ikut Jalan Kangar-Padang Besar.

Kira-kira jam 11:45 pagi kami sampai di Padang Besar.
Terus ke Medan Bazar. Sekali masuk parking RM 2.

Ini bangunan bazar. Dua tingkat saja. Tak sabar nak explore.

Saya duduk kat dalam stroller saja, selesa. Ni tengah pilih baju tidur. Cantik, kan? Harga sebelum tawar ialah RM 10. Kat sini kena pandai tawar, kalau tak rugi la...

Suasana kat tengah-tengah bazar.

Wow, banyaknya baju untuk saya pilih! Tapi mama tak nak beli sebab mama kata aunties saya kat Bandung pun tengah borong baju-baju saya.

Kasut, tas tangan. Banyaknya!

Tolong, saya dah rambang mata ni...

No comments: