Saturday, February 14, 2009

Feri Pulau Pinang

MARYAM: Kali ini balik melalui feri. Yea, seronoknya! Ini kali kedua saya naik feri. Kali pertama dulu waktu saya kecil, saya pun dah tak ingat sedangkan sekarang saya masih lagi kecil. Apa-apa aje la...

Syoknya naik feri. Tambang untuk kereta ialah RM 7.70. Kalau pejalan kaki RM 1.20 seorang. Dah naik. Dulu waktu baba remaja tambang 80 sen. Waktu maktok muda lagi murah, 40 sen saja. Sama seperti jambatan, kena bayar untuk perjalanan masuk pulau sahaja, keluar dari pulau percuma. Cerdik, kan?

Tu dia Jambatan Pulau Pinang. Yang kat belakang tu Pulau Jerejak.

Ini gambar di sisi feri. Muka saya agak cuak sebab risau juga tengok laut luas ni.

Sekarang saya di bahagian hadapan feri. Tengok betapa kuat angin bertiup,
habis rambut saya mengerbang. Tak boleh buat iklan syampu lepas ni.

Tocang saya bagai nak tercabut!

video
Kuatnya angin sampai rosak iklan syampu saya!

Jadi model iklan kereta saja la.

No comments: