Thursday, February 19, 2009

Pantai Kemasik Nan Indah

Musafir ke Kuala Terengganu. Menziarahi ibu saudara isteri penulis yang terlantar di Hospital Sultanah Nur Zahirah. Berlepas dari Kuala Lumpur lebih kurang jam 12:00 tengahari. Perhentian rehat pertama ialah Kawasan Rawat dan Rehat Temerloh. Sekadar solat dan makan tengahari. Kemudian meneruskan perjalanan melalui Lebuhraya Pantai Timur sehingga ke Jabor. Keluar melalui Cherating merentasi jalan sepanjang pantai. Kemudian singgah lagi di Pantai Kemasik. Pemandangan indah seperti mula-mula penulis sampai di sini pada tahun 2003. Cuma tidak boleh ke kawasan pantai kerana pembinaan tempat peranginan Kemasik masih belum siap.

Medan selera sedia ada di pinggir jalan kurang pengunjung. Juadah yang disediakan juga kurang menyelerakan. Harga pula mungkin kurang padan dengan keadaan medan selera yang kurang menarik. Kebersihan berada pada tahap memuaskan. Tandas ada disediakan. Amaran, ada banyak kucing berkeliaran di sini. Mungkin setelah kawasan peranginan siap nanti keadaan medan selera akan bertambah menarik.

Lebih kurang pukul 7:00 malam penulis dan keluarga tiba di Kuala Terengganu. Terus ke Rumah Peranginan Bank Negara di Pantai Batu Burok untuk penginapan sepanjang 4 hari 3 malam.

No comments: