Wednesday, February 18, 2009

First Visit to Nasi Lemak Antarabangsa Kampung Baru - Melati Utama

Selepas pulang dari SMAPK, singgah sebentar di Melati Utama untuk makan tengahari. Banyak pilihan, cuma parking agak susah. Ada restoran baru - Nasi Lemak Antarabangsa Kampung Baru. Hari ini adalah hari kedua ia beroperasi. Sambutan baik kerana ramai juga pelanggan yang ingin merasa restoran baru. Lebih kurang pukul 1:30 petang penulis dan rakan mula membuat pesanan.

Ingatkan nasi lemak tak perlulah menunggu lama kerana pastinya nasi lemak dan lauk-pauk telah tersedia. Mungkin disebabkan keadaan restoran dan para pekerja yang baru beroperasi, maka kami terpaksa menunggu. Lebih menyakitkan hati apabila pekerja restoran kembali bertanya pesanan kami. Katanya pesanan kami tidak sampai ke kaunter. Bukan sekali, bahkan dua kali mereka datang bertanya! Lebih kurang hampir pukul 2:00 petang seorang lagi pekerja datang bertanya, apa yang kami telah pesan. Bila pelanggan hampir marah, barulah cepat-cepat terus diberitahu pekerja di kaunter agar terus menyediakan pesanan kami. Bukannya susah berniaga nasi lemak, cedok sahaja nasi yang telah siap dimasak bersama lauk pilihan. Itu pun lambat!

Mungkin sebab masih baru beroperasi, kejadian sebegini mungkin boleh dimaafkan. Tetapi kalau berterusan, pasti pelanggan akan lari ke restoran lain. Banyak pesaing yang ada di Melati Utama.

Harga sepinggan nasi lemak biasa lebih kurang RM 5:00. Jika ditambah satu-dua lauk boleh mencecah ke RM 10:00. Kebersihan restoran memang terjaga. Susun atur kerusi meja juga tidaklah menyukarkan pelanggan untuk bergerak. Layanan pun baik, jika ditolak tepi ketidakcekapan mengabil dan menyediakan pesanan. Parking susah!

No comments: